Vacature

Logistiek leider

Ben jij een geboren leider met een passie voor logistiek en productie? Kun je moeiteloos schakelen tussen strategisch plannen en operationeel aansturen? Dan hebben wij bij BOZ Group dé uitdaging voor jou!

Dit ga je doen:

Als Logistiek leider ben jij verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van onze logistieke processen, zowel intern als extern. Jij zorgt er met jouw planning skills voor dat de producten op tijd bij de juiste afdeling beschikbaar zijn voor productie. Hiernaast ben je verantwoordelijk voor de externe logistiek (expeditie en magazijn) en je zorgt ervoor dat afgewerkte producten tijdig en efficiënt bij onze klanten worden geleverd.

Belangrijke taken in deze functie:

  • Coördineren van interne en externe logistiek: Van het tijdig beschikbaar stellen van producten voor productie tot het leveren van afgewerkte producten aan onze klanten. Hierbij bewaar jij het overzicht en weet jij wat er speelt;
  • Optimalisatie van de interne logistiek: De interne logistiek is in 2024 gestart en jij gaat deze processen verder stroomlijnen en optimaliseren, inclusief het efficiënt inzetten van onze AGV (Automated Guided Vehicle);
  • Teamontwikkeling: Als leidinggevende ondersteun en begeleidt jij je team. Jij bent betrokken en weet ieder individu is zijn kracht te zetten. Je weet hoe je het beste uit je team haalt, communicatie aan te passen aan verschillende medewerkers en draagvlak te creëren voor je afdeling binnen de organisatie;
  • Samenwerken met andere afdelingen: Je werkt nauw samen met productie, expeditie en magazijn om optimale resultaten te behalen en een sterk logistiek team op te bouwen.
  • Efficiëntieverbetering en kostenreductie: Jij hebt altijd een scherp oog voor optimalisatie en weet de logistieke processen kostenefficiënt in te richten;
  • Jaaranalyses en rapportages: Je bewaakt de logistieke prestaties door middel van analyses en zorgt ervoor dat we steeds verbeteren;

 

Jouw team:

In deze functie stuur je een team van 6 à 7 collega’s aan. Momenteel zijn de afdeling logistiek, expeditie en magazijn nog drie verschillende afdelingen, maar jij hebt de kwaliteiten om van deze afdelingen één efficiënt team te maken. Je zult werken aan het integreren en verbeteren van processen om een stabiel, goed functionerend logistiek team te creëren.

Met jouw team vorm je dus de spil tussen productie, logistiek, transport en opslag, en werk je nauw samen met andere afdelingen om optimale resultaten te behalen.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Aansturen, coachen en motiveren van het logistieke team;
  • Optimaliseren van logistieke processen, waarbij je let op kosten, kwaliteit en doorlooptijden;
  • Het verbinden van afdelingen en het creëren van draagvlak voor jouw logistieke team;
  • Plannen en coördineren van interne en externe logistieke processen;
  • Zorgen voor een efficiënt voorraadbeheer en tijdige leveringen;
  • Monitoren van KPI’s en het rapporteren van resultaten aan de Operations Manager;
  • Naleven en bevorderen van veiligheid, kwaliteit en milieuvoorschriften;
  • Onderhouden van contacten met externe transporteurs en leveranciers.

 

Hier kom je werken:

BOZ Group is een van de grootste plaatwerkleveranciers in Europa. Het is een familiebedrijf in Bergen op Zoom en onderscheidt zich door een persoonlijke aanpak met korte lijnen en een duidelijke focus op de lange termijn. Stabiliteit en innovatie staan centraal in alles wat we doen, waarbij we samen plannen maken die gericht zijn op een duurzame toekomst.

Wij werken als metaalbewerkingsbedrijf voor veel verschillende markten en industrieën. Dit doen wij met high-tech machines. Bij BOZ Group maken wij alles zelf. Eerst snijden we het plaatmateriaal op onze CNC afdeling, vervolgens worden de platen gevormd in onze zetterij (handmatig en met robots). Daarna wordt het product samengesteld door onze robotlasmachines of handlassers. Hier na vervolgt het product zijn weg richting de slijperij en als laats naar onze afdeling coating. Om onze klanten zo goed mogelijk te helpen, werken wij in totaal met 140 medewerkers op verschillende afdelingen.

Wij vinden het belangrijk dat onze mensen zich kunnen ontwikkelen. Daarom bieden wij veel opleidingen en trainingen aan.

Via deze link https://bozgroup.nl/vacatures-en-werken-bij-boz-group/ kun je alvast een kijkje nemen in onze fabriek.

 

Profiel:

Wij zoeken een logistiek leider met oog voor detail en een sterke focus op samenwerking. Daarnaast beschik je over:

  • MBO+/HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van logistiek of supply chain management;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare leidinggevende rol in een productieomgeving;
  • Uitstekende organisatorische en communicatieve vaardigheden;
  • Een proactieve houding en de vaardigheid om snel te schakelen in een dynamische omgeving;
  • Een goed begrip van logistieke processen en planningstechnieken.

 

 

Wat wij jou bieden:

  • Een leuke functie binnen een hightech organisatie waarin het altijd “bruist”;
  • Een brutosalaris van €3200,- tot €4500,-;
  • Een goed pensioen (PMT);
  • 25 vakantiedagen en 13 ADV dagen (bij fulltime);
  • Winstuitkering en bonus bij niet-ziek zijn;
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast contract;
  • Ontwikkelingsmogelijkheden, zoals trainingen en cursussen;
  • Doorgroeimogelijkheden naar andere functies binnen ons bedrijf;
  • De voordelen van een familiebedrijf; korte lijnen, gave evenementen en een dynamische werkomgeving.